Hallo allemaal, daar zijn we weer!

Afgelopen zondag 19 mei was het dan zo ver. De eerste Stichting Josje dag!

Het doel van deze dag was om met een club ouders van onze bijzondere kindjes bij elkaar te komen om op een laagdrempelige en ongedwongen manier tijd door te brengen, en dat is gelukt!

Omdat het de eerste keer was hebben we ervoor gekozen om de club wat bescheiden samen te stellen uit ouders van Kinderdagcentrum Binderen te Helmond en woon/logeer opvang Den Dreef 8a van ’t Rijtven in Deurne.

Wat hebben we een geslaagde dag gehad!

Om 11:00 uur zijn we met zo’n 13 man samengekomen op de prachtige locatie Wilhelminahoeve bij Marjolein en Sander van Cocoon Wonen in Helenaveen om te genieten van een lekker stuk vlaai en een kop koffie of thee.

Daarna een flinke wandeling door De Peel waar we met de zon op onze gezichten allerlei onderwerpen de revue hebben kunnen laten passeren.
Soms verhalen rondom onze kindjes, soms over de gewone dingen, de mooie dingen, de minder leuke dingen maar vooral steeds vanuit onze zelfde basis ‘begrip en herkenning’.

Na terugkomst op locatie even bijgekomen met wederom een kopje koffie of thee waarna om 12:30 uur een heerlijke lunch, verzorgd door Bijzondere Catering, op ons stond te wachten.
Kopje soep, lekkere broodjes, glaasje jus of citroenwater, het nodige fruit al dan niet in een frisse beker yoghurt, dus voor ieder wat wils.

Ook dan kwamen weer de nodige thema’s voorbij, soms heel persoonlijk, soms algemeen. Zorg voor onze kinderen in Nederland, hoe ga je met je carrière om, wij en de ‘normale’ wereld, welke hulpmiddelen gebruiken we, bij welke instanties kloppen we aan, etc…etc…

Zo rond 13:30 uur werd we de groep verdeeld in twee teams en was het tijd om onze activiteiten op te starten.
Voor de mannen was een lekker bierproeverijtje georganiseerd en voor de dames een bloemschikmoment samen met Mariëlle Vogels van Bloem At Jellz Landelijk Stoer.

Rond 16:00 uur, na een korte inventarisatie over deze dag, bleek als snel dat er een mooie volgende dag in het verschiet ligt.

Hoe deze precies vorm gaat krijgen, met of zonder onze kinderen, wellicht een bredere club of iets met een thema maar in ieder geval ongedwongen, daarover gaan we met elkaar van gedachten wisselen en we houden jullie op de hoogte!

Wij willen iedereen bedanken die mee heeft gewerkt aan deze mooie dag. Cocoon Wonen (Marjolein en Sander) voor de prachtige locatie, Bijzondere Catering voor de lekkere lunch, Bloem At Jellz Landelijk Stoer voor het bloemschikmoment, onze sponsors en donateurs en natuurlijk alle aanwezigen!

We verheugen ons op de eerstvolgende Stichting Josje dag!

Namens Stichting Josje,

Dorine en Bart